Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
I. Zamawiający.
"LOKUM" Sp. z o.o., 11-200 Bartoszyce, ul. Jagiellończyka 9, telefon: (089) 762-52-36, fax: (089) 762-52-36, e-mail bip@bip.lokum-bartoszyce.pl.
II. Tryb udzielenia zamówienia.
1. Udzielenie zamówienia nastąpi w drodze postępowania o zamówienie publiczne w oparciu o przepisy Ustawy – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Z 2004r. Nr 19 poz. 177 z dnia 29.01.2004r. ze zmianami.), w skrócie UPZP, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podst. Art. 39 - o wartości szacunkowej poniżej 60 000 Euro.
2. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
III. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Wykonanie usług kominiarskich w budynkach mieszkalno-użytkowych administrowanych przez "LOKUM" Sp. z o.o. w Bartoszycach''.
Zakresem robót obejmuje się:
1. Roboty kominiarskie – (całość zasobów) w tym:
a. okresowe czyszczenie przewodów kominowych, dymowych, spalinowych i wentylacyjnych zgodnie z obecnie istniejącymi przepisami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003r. (Dz. U. Nr 12 poz. 1138 z dnia 11 lipca 2003r.) – zauważone usterki powinny być na bieżąco zgłaszane.
b. raz w roku przeprowadzana okresowa kontrola techniczna zakończona protokołem zgodnie z Art. 62 ustawy Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994r. (Dz. U. nr 89poz. 414 z póź. zmianami)
c. dokonywanie ekspertyz i opinii kominiarskich na indywidualne zlecenie Zamawiającego.
2. Wykaz budynków zarządzanych przez "LOKUM" Sp. z o. o. objętych konserwacją i drobnymi naprawami stanowi załącznik Nr 2.
3. Termin wykonania zadania od 01.01.2007 rok do 31.12.2007r.
IV. Opis sposobu przygotowania ofert:
1. Oferta powinna być sporządzona na piśmie w 1 egzemplarzu w języku polskim, zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji.
2. Wymagane jest, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane oraz spięte lub zszyte w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek kartki oferty. Każda strona oferty musi być opieczętowana pieczęcią firmy.
3. Podpis pod ofertą, oświadczeniami, ewentualnymi zmianami w treści oferty, kserokopiami z dokumentów stwierdzających zgodność z oryginałem złożyć powinny osoby uprawnione do reprezentowania oferentów w sposób określony w akcie rejestrowym, w następujących dokumentach:
a) w odpisie z właściwego rejestru,
b) w aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
c) w pełnomocnictwie,
d) dla Wykonawców składających ofertę wspólną – w umowie regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie.
4. Do zadań określonych w zakresie robót w rozdziale 3 pkt. 1 oferent podaje:
- cenę ryczałtową roczną brutto za świadczone usługi określone w pkt. a.
- cenę brutto za czynności określone w pkt. b (dotyczy jednego lokalu).
- cenę brutto za czynności określone w pkt. c (dotyczy ceny za jedno podłączenie urządzenie i ceny przeglądu 1 mb kanału).
5. Oferent może wnioskować do Zamawiającego o zmiany lub wyjaśnienia w przedmiocie robót lub w dokumentacji, jeżeli uzna te wyjaśnienia lub zmiany za konieczne dla należytego wykonania zadania. Wnioski można składać na piśmie do 6 dni przed upływem terminu składania ofert..
6. Każdy oferent może - pod rygorem wykluczenia - złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
10. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
11. Oferty należy składać w nieprzejrzystej kopercie (opakowaniu).
12. Koperta powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres "LOKUM" Sp. z o. o., ul. Jagiellończyka 9, 11-200 Bartoszyce, oraz trzeba ją oznakować dodatkowo napisami: ,,Wykonanie usług kominiarskich w budynkach mieszkalno-użytkowych administrowanych przez "LOKUM" Sp. z o.o. w Bartoszycach'' oraz Nie otwierać przed dniem 21.12.2006r. godz. 1015.
13. Zamawiający wymaga, aby oferent zapoznał się z pełną treścią SIWZ.
V. Odrzucenie oferty.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli nie spełnia ona wymogów art. 89 UPZP tj.
a) jest niezgodna z ustawą,
b) jej treść nie odpowiada treści SIWZ,
c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji,
d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
f) zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy PZP lub błędy w obliczeniu ceny,
g) Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczaniu ceny,
h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
VI. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu
b) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć
d) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy
e) w przypadku o którym mowa w art. 91 ust. 5 ustawy PZP, gdy zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie.
VII. Warunki udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie tj: wykażą, że świadczyli usługi kominiarskie o charakterze zgodnym z zakresem określonym w rozdziale I SIWZ (załącznik Nr 3).
2. Posiadają (dysponują) niezbędny potencjał techniczny (załącznik Nr 4 – oświadczenie).
3. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (wykaz pracowników – załącznik Nr 5).
4. Wykazanie osób posiadających uprawnienia budowlane bądź dyplom mistrza kominiarskiego.
5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24, ust. 1 i 2 UPZP.
VIII. Zawartość oferty:
1. Oferta powinna zawierać:
1. Wypełnione formularze oferty – załącznik Nr 1 do SIWZ załączniki do oferty wymienione w niniejszej specyfikacji – patrz wykaz poniżej.
2. Wymagane załączniki do oferty:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, właściwe dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot);
a) przedsiębiorcy występujący jako spółka zobowiązani są do załączenia umowy spółki.
b) jeżeli ofertę składa konsorcjum, do oferty musi być załączona umowa konsorcyjna. Zawartość umowy konsorcyjnej określa pkt 3 niniejszego rozdziału Specyfikacji.
2) aktualny dokument stwierdzający, że profil działalności Wykonawcy odpowiada przedmiotowi zamówienia.
3) Oświadczenie potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu,
4) Wykaz kadry pracowniczej niezbędnej do realizacji zamówienia – załącznik Nr 5.
5) Oświadczenie o posiadaniu niezbędnego potencjału technicznego – załącznik Nr 4 do SIWZ,
6) Wykaz wykonanych usług kominiarskich o charakterze zgodnym z zakresem określonym w rozdziale I SIWZ (załącznik Nr 3).
7) Oświadczenie Wykonawcy, że uważa się związany niniejszą ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert,
8) Oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 UPZP – załącznik Nr 6,
IX. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą wynikające z umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania prowadzone będzie na podstawie wystawionych faktur.
X. Kryteria oceny ofert.
1. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert.
2. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium:
Opłata roczna za konserwacje brutto – 85 %
Stawka za okresową kontrolę techniczną za 1 lokal – 5 %
Stawka za przeprowadzenie ekspertyzy za 1 mb – 5 %
Stawka za ekspertyzę, podłączenie urządzenia 1 szt. – 5 %
Oferta, która uzyska największą ilość punktów zostanie wybrana.
3. Stawki określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy.
XI. Tryb udzielania wyjaśnień.
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
2. Zapytanie musi mieć formę pisemną.
3. Zamawiający udzieli odpowiedzi w trybie art. 38 UPZP, chyba, że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
XII. Miejsce i termin składania ofert.
1. Oferty należy składać w sekretariacie - pokój nr 4 - "LOKUM" Sp. z o. o., ul. Jagiellończyka 9, 11-200 Bartoszyce nie później niż do dnia 21.12.2006 r. godz. 1000.
2. Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcy bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
3. Oferty nadesłane przez placówkę pocztową operatora publicznego będą zakwalifikowane do postepowania pod warunkiem ich dostarczenia do budynku "LOKUM" Sp. z o. o. w ustalonym terminie.
XIII. Otwarcie ofert.
1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.12.2006r. o godz. 1030 w trybie art. 86 UPZP, w budynku "LOKUM" Sp. z o. o. w Bartoszycach, ulica Jagiellończyka 9, w pomieszczeniu świetlicy.
2. Na pisemny wniosek Wykonawcy, który nie był obecny przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle mu informacje, które zostały ogłoszone podczas otwarcia ofert.
XIV. Przedstawicielem uprawnionym do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest Pani Lucyna Jędryczka pokój nr 2A, w godz. 9ºº - 13ºº.
XV. Ogłoszenie o wyborze ofert.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. Właściciel wybranej oferty zostanie powiadomiony o terminie zawarcia umowy.
XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera Wzór umowy stanowiącej załącznik Nr 7 do SIWZ.
XVII. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, lub nie dopełni w wyznaczonym terminie formalności:
- Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownej oceny z zastosowaniem art. 93 ustęp 1 UPZP.
XVIII. Środki ochrony prawnej.
1. Wykonawcom, których interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów UPZP przysługuje prawo wniesienia protestu i odwołania od sposobu jego rozpatrzenia przez Zamawiającego w trybie Działu VI tej ustawy.
2. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
3. O wniesieniu protestu oraz jego treści i zarzutach Zamawiający zawiadamia niezwłocznie Wykonawców, uczestniczących w postępowaniu.
4. Uczestnikami postępowania dotyczącego protestu stają się także Wykonawcy, którzy przystąpią do postępowania protestacyjnego w terminie 2 dni od otrzymania zawiadomienia.
5. Wykonawca, który nie przystapił do postępowania protestacyjnego, nie może następnie wnieść protestu powołując się na te same okoliczności.
6. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
7. Protest dotyczący SIWZ wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert.
8. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
9. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie, lub wniesiony przez podmiot nieuprawniony.
10. Zamawiający rozstrzyga protest nie później, niż w terminie 5 dni od jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie.
opublikował: Administrator Systemu
data publikacji: 2006-12-13 12:06